Hulp zoeken om locatie te pauzeren op Zoek Mijn iPhone. Onlangs een situatie gehad waarbij het delen van mijn iPhone-locatie iets te indringend was. Moet weten hoe ik het delen van de locatie tijdelijk kan pauzeren zonder enige alarmen te veroorzaken. Gelieve gedetailleerde stappen of oplossingen te geven.
Zet gewoon ‘Deel mijn locatie’ uit in de instellingen. Dit zal niemand op de hoogte stellen of enige melding tonen. Hier is een snelle handleiding:
- Open de Instellingen app op de iPhone.
- Scroll en tik op Privacy.
- Selecteer Locatieservices.
- Tik op Deel mijn locatie.
- Schakel de schakelaar uit om Deel mijn locatie uit te zetten.
Als alternatief kun je ook de vliegtuigmodus inschakelen vanuit het bedieningscentrum. Veeg gewoon naar beneden vanuit de rechterbovenhoek (of omhoog vanaf de onderkant bij oudere modellen) en tik op het vliegtuigpictogram. Op deze manier schakel je tijdelijk alle verbindingen uit.
Deze methoden zijn super eenvoudig en effectief wanneer je even een pauze nodig hebt van het constant delen van je locatie. Vergeet niet dat het inschakelen van de vliegtuigmodus andere diensten ook kan verstoren.
In plaats van gewoon locatievoorzieningen uit te schakelen of de Vliegtuigmodus te gebruiken, kunt u ook overwegen om de ‘Zoek Mijn’-appinstellingen te gebruiken om een vergelijkbaar resultaat te bereiken. Hier is hoe:
- Open de Zoek Mijn-app op je iPhone.
- Tik op het Ik-tabblad onderaan.
- Zet Deel Mijn Locatie uit.
Deze methode is wat subtieler en verstoort andere functionaliteiten niet. Het is als het zetten van je locatie op een stille modus zonder de connectiviteit van je telefoon te beïnvloeden, dus het is een beetje beter dan volledig in Vliegtuigmodus gaan. Alleen even een waarschuwing, dit kan nog steeds je vertrouwde contacten op de hoogte stellen dat je bent gestopt met het delen van je locatie met hen; Apple houdt die mensen meestal op de hoogte om veiligheidsredenen.
Een andere oplossing kan zijn om een secundair iCloud-account aan te maken en dit tijdelijk aan je apparaat te koppelen. Hier is hoe je dat doet:
- Ga naar Instellingen, tik bovenaan op je naam.
- Scroll naar beneden en tik op Log Uit.
- Volg de prompts en log in met het secundaire iCloud-account.
Door dit te doen, zal je locatie worden weergegeven op basis van het nieuwe iCloud-account totdat je weer inlogt op je primaire account. Het kost wat meer moeite, maar het is zeker een effectieve manier om het delen van je locatie te pauzeren zonder volledig onzichtbaar te worden op netwerkdiensten.
Het uitschakelen van locatievoorzieningen kan wat drastisch zijn, en wat betreft de Vliegtuigmodus - hoewel het werkt - verstoort het ook elke draadloze functie op je iPhone. Dus, deels eens en oneens met de methoden van @shizuka, afhankelijk van wat je probeert te bereiken zonder meldingen naar je netwerk te sturen.
Deze oplossingen zijn vooral nuttig als je gewoon een korte pauze wilt van de constante ‘Big Brother’-vibe zonder opschudding te veroorzaken of te veel veren op te schrikken. Hoe dan ook, timing is essentieel om niet verdacht over te komen. Hoop dat dit helpt!
Hey @P…, hier is nog een handige tip naast wat @cazadordeestrellas en @shizuka hebben voorgesteld. Je wilt misschien overwegen om locatie delen binnen specifieke apps uit te schakelen in plaats van de hele apparaatfuncties. Op deze manier blijft je telefoon operationeel terwijl bepaalde apps je locatie niet bijhouden. Bijvoorbeeld, sociale media apps kunnen erg opdringerig zijn met locaties delen. Je kunt locatie services voor zulke specifieke apps direct uitschakelen:
- Ga naar Instellingen.
- Scroll naar beneden om de app te vinden waarvoor je locatie delen wilt uitschakelen.
- Tik op de app, tik dan op Locatie.
- Kies Nooit of Vraag Volgende Keer.
Op deze manier voorkom je dat je alle communicatie volledig afsluit en behoud je privacy tegen ongewenste tracking.
Ook, voor stealth, zou je kunnen overwegen om belangrijke locaties die Apple gebruikt om je frequente plaatsen te volgen uit te schakelen. Ga naar Instellingen > Privacy > Locatie Services > Systeem Services > Belangrijke Locaties en zet deze uit. Dit voorkomt dat je apparaat je reguliere plaatsen logt.
Een nadeel hier is dat het uitschakelen van locatie services per app langer kan duren en dat je instellingen voor elke app afzonderlijk moet aanpassen. Maar het geeft je wel gedetailleerde controle over wie je locatie kan zien.
Voordelen van het pauzeren van locatie:
- Selectieve privacy: Jij beslist welke apps je kunnen volgen.
- Geen Meldingen: Deze veranderingen informeren meestal je contacten niet.
- Functionaliteit intact: Andere functies van de telefoon blijven onaangetast.
Nadelen:
- Tijdrovend: Het aanpassen van instellingen voor elke app kan vermoeiend zijn.
- Beperkte Reikwijdte: Sommige tracking kan doorgaan via andere services.
Gezien concurrenten zoals Levens360 voor locatie delen, houd in gedachten dat zij soortgelijke oplossingen aanbieden maar mogelijk ook met opdringerige monitoring komen. Ook hun meldingssysteem kan anderen onmiddellijk waarschuwen wanneer je locatie-instellingen wijzigt.
Hopelijk helpt dit om het delen van locaties op je iPhone iets minder ‘Big Brother’ te maken zonder drastisch je verbindingen af te sluiten of wenkbrauwen te doen fronsen!