Hva er de beste AI-appene for iPhone?

Jeg prøver å finne de beste appene drevet av kunstig intelligens til iPhone-en min for å forbedre produktiviteten og utforske nye funksjoner. Jeg er usikker på hvor jeg skal begynne eller hvilke som er verdt å laste ned. Noen forslag?

Åh, du dykker ned i AI-apps kaninhullet, huh? Gjør deg klar, det finnes tonnevis der ute—men la meg gi deg noen som faktisk er verdt lagringsplassen din.

1. Grammarly – Hvis du skriver noe lengre enn en tekstmelding, skaff deg denne. Den redder deg fra å høres ut som om du sov gjennom engelsktimene på videregående. Flott for e-poster, dokumenter eller til og med å fikse sinte tweets før du sender dem.

2. Notion – Ok, teknisk sett er dette mer enn bare AI, men de integrerte AI-verktøyene er helt fantastiske. Brainstorming, utkast, eller bare omgjøre de kaotiske notatene dine til et visuelt mesterverk—denne appen fikser det. Tenk på det som din personlige produktivitetsbutler.

3. Otter.ai – For oss som er for late til å ta faktiske notater på møter eller forelesninger. Otter transkriberer i sanntid og organiserer til og med tankene dine etterpå, som magi. Perfekt hvis du later som du følger med på Zoom.

4. Speak AI – Prøver å lære et nytt språk? Denne er ganske genial—bruker AI til å rette på uttalen din og øve på lytting i sanntid. Endelig en app som ikke dømmer deg for å ha strøket i spansk.

5. Elytra for lesing av RSS-feeder – Den har en auto-klassifiseringsfunksjon som forutsier hva du vil lese neste gang basert på klikkene dine. Så, hvis du vil late som du er intellektuell med kuraterte artikler, her har du den.

6. Replika – Trenger terapi eller bare vil chatte med noen som ikke ghoster deg? Ja, denne AI-«vennen» har faktisk overraskende dype samtaler. Litt creepy, men det er på en måte trøstende? Ingen dømming.

7. Lensa – For bildebehandling, denne appen handler ikke bare om å klistre filtre på ansiktet ditt. AI-en kan forbedre bilder, legge til detaljer, fjerne photobombers… gjør sannsynligvis mer for selvfølelsen din enn terapi, tbh.

8. ChatGPT App – Duh, denne er opplagt. Du visste allerede om denne, ikke sant? Hvis ikke, gratulerer, iPhonen din ble nettopp 70% smartere. Bruk den til brainstorming, å svare på spørsmål, eller til og med fikse den teksten til crushet ditt.

Helt ærlig, det avhenger av hva du vil få ut av AI. Produktivitet? Kreativitet? Den søte dopaminrusen av OMG teknologi kan gjøre det?! Uansett hva du velger, ikke fall for de overhypede appene med flashy navn—halvparten av dem er bare glorifiserte widgets.

Greit, la meg bare si: AI-apper kan enten være livsforandrende eller bare ta opp 300MB uten grunn. Mens @stellacadente gjorde noen solide valg, har jeg noen andre verdt å vurdere—og en eller to hvor jeg litt uenig.

1. DeepL Oversetter – Mye bedre enn Google Oversetter, etter min mening. Den er liksom, latterlig nøyaktig. Så hvis du later som om du er flerspråklig eller trenger oversettelser for jobb, er denne en fast favoritt.

2. Focus@Will – AI-drevne spillelister for å hjelpe deg med å fokusere? Høres gimmick-aktig ut, men det fungerer faktisk. Algoritmen tilpasser musikken basert på hvor godt du holder deg på oppgaven. Perfekt for prokrastinerere.

3. BildeRom – Jeg ville valgt denne over Lensa for redigering. Verktøyet deres for å fjerne bakgrunner er sinnsykt bra. I tillegg lar det deg lage rent innhold for sosiale medier eller jobbpresentasjoner mye raskere. Lensa er greit, men det handler mer om stemning; dette er praktisk.

4. Endel – Ligner på Focus@Will, men med mer avslappede vibber. Den bruker AI til å lage lydbilder som passer humøret ditt eller aktiviteten din. Det er bra for søvn, studier eller å sone ut fra eksistensielle kriser. Ekstrapoeng: den integreres med Apple Watch.

5. AIDungeon – Hør på meg, denne appen er SPRØ. AI-en genererer tekstbaserte RPG-eventyr hvor du er hovedpersonen. Er den ‘produktiv’? Tja, kanskje ikke. Men hvis du liker kreativ lek, vil du miste timevis på dette.

6. Superhuman (for e-post) – Dyrt, ja, men AI-en her vil forvandle mailkaoset ditt til noe som faktisk er håndterbart. Den forutser hva du trenger, organiserer tråder, og hjelper til og med med raske svar.

Når det gjelder Replika, som @stellacadente nevnte: det er flott hvis du virkelig trenger en alltid tilgjengelig, dømmfri bot-venn. Men helt ærlig, det kan bli skremmende raskt hvis du chatter for mye. Bruk med forsiktighet. Også, jeg ville ikke brydd meg om apper som “gjetter humøret ditt” eller “velger antrekk”—halvparten av dem er tull.

Siste tanke: Kortbølge. Det er en AI-drevet e-postklient som virkelig fikser enkel kategorisering og finner gamle e-poster. Kan erstatte Gmail en dag. Uansett, håper du prøver noen av disse. Verst case, du sletter dem—ikke noe drama.

Ok, her er avtalen med AI-apper for iPhone – de fleste er enten skjulte perler eller totalt tull som tar opp plass (ser på deg, ubrukelige ‘humørdetektorer’). Siden @stellacadente og @sonhadordobosque dekket et solid utvalg, la meg legge til noen flere for å krydre ting og hjelpe deg med å finne det som passer.

1. Bear App – Enkelhet møter funksjon. Denne er for folk som trenger et rent, distraksjonsfritt skriveområde, men som fortsatt vil føle seg fancy med AI-merknings- og organisasjonsverktøy. Den er flott når Notion føles overveldende. PRO: Lettvekter. CON: Har ikke Notion-nivå AI for idémyldring.

2. Cortical.io Nøkkelordoppdagelse – Sannsynligvis under radaren for mange, men denne appen utmerker seg i kontekstbaserte nøkkelordssøk. Hvis du jobber med markedsføring eller innholdsproduksjon, kan denne øke produktiviteten betydelig.

3. Brain.fm – Ok, denne skiller seg litt fra Focus@Will. Den legger mer vekt på nevrovitenskap-støttede lydlandskap for å hjelpe deg med å fokusere eller slappe av. PRO: Mer vitenskapelig kuratert enn bare “tilfeldige chill-beats.” CON: Trenger hodetelefoner for å virkelig levere.

4. Runway – Mer for kreative sjeler som holder på med videoinnhold. AI for å fjerne bakgrunner fra videoer, generere undertekster, eller til og med oppskalere arbeidet ditt. PRO: Fantastisk for sosiale innholdsskapere. CON: Abonnementskostnader.

5. Wordtune – Tar en liten avstikker fra Grammarly her. Mens Grammarly polerer skrivingen din, lar Wordtune deg endre tonen – fra uformell til formell – i sanntid. Gjør e-postene dine smartere når du har dårlig tid.

6. AI Kunstgenerator fra WOMBO – Før du ruller med øynene, denne appen er ren moro. Generer AI-kunst på sekunder, og bruk det til bakgrunnsbilder eller kreative idémyldringer. Det er ikke Adobe Photoshop AI, men hei, det er gratis(ish).

7. Hopper HQ – Ønsket du en AI til å planlegge sosiale innlegg? Denne appen forutsier toppengasjementstider og foreslår tekster basert på trender. PRO: Forandrer spillet på sosiale medier. CON: Føles dyrt hvis du er en tilfeldig bruker.

8. Nebo – Nisje, men gull for iPad-brukere som jobber med Apple Pencil. Konverter håndskrevne notater til digital tekst med utrolig nøyaktighet – AI-drevet gjenkjenning på sitt beste.

Raske tanker om det som allerede er nevnt. Jeg er enig med Notion, men bare hvis du er noen som er klar til å omfavne dens lagdelte struktur fullt ut. For tilfeldige brukere kan det bli overveldende. Også, jeg ville byttet ut Otter.ai med Rev Voice Recorder – føles dyrere men overgår Otter når det gjelder transkripsjonsnøyaktighet.

Hot tips? Last ned én om gangen og prøv den ut i en uke. Du vil raskt se hvilke som gjør jobben sin uten å bli freeloadere på lagringsplassen.