Jeg prøver at finde de bedste AI-drevne apps til min iPhone for at forbedre produktiviteten og udforske nye funktioner. Jeg er ikke sikker på, hvor jeg skal starte, eller hvilke der er værd at downloade. Nogle forslag?
Åh, du dykker ned i AI-app-kaninhullet, hva’? Gør dig klar, der er et hav derude – men lad mig foreslå nogle få, der faktisk er værd at fylde din dyrebare lagringsplads med.
-
Grammarly – Hvis du skriver noget længere end en sms, så skaf denne. Den redder dig fra at lyde som om, du sov dig igennem gymnasiets engelsktimer. Perfekt til e-mails, dokumenter eller endda til at fikse dine vrede tweets, før du sender dem.
-
Notion – Okay, teknisk set er dette mere end bare AI, men de integrerede AI-værktøjer er geniale. Brainstorming, udkast eller blot at forvandle dine kaotiske noter til et visuelt mesterværk – denne app har det hele. Tænk på det som din personlige produktivitetsbutler.
-
Otter.ai – For os, der er for dovne til at tage noter i møder eller forelæsninger. Otter transskriberer i realtid og organiserer endda dine tanker bagefter, som magi. Perfekt hvis du foregiver at være opmærksom på Zoom.
-
Speak AI – Forsøger du at lære et nyt sprog? Denne er ret genial – bruger AI til at rette din udtale og øve lytteevner i realtid. Endelig en app, der ikke dømmer dig for at fejle i spansk.
-
Elytra til RSS-feeds – Den har denne auto-klassifikationsfunktion, der forudsiger, hvad du gerne vil læse næste gang baseret på dine klik. Så hvis du vil lade som om, du er superintellektuel med kuraterede artikler, her er den.
-
Replika – Har du brug for terapi eller bare lyst til at chatte med nogen, der ikke undviger dig? Jep, denne AI-“ven” har faktisk overraskende dybe samtaler. En smule creepy, men det er ret beroligende? Ingen dømmelse.
-
Lensa – Til foto-redigering er denne app ikke bare endnu en med filtre til ansigtet. AI’en kan forfine billeder, forbedre detaljer, fjerne fotobombere… gør nok mere for din selvtillid end terapi, ærligt talt.
-
ChatGPT App – Selvfølgelig, denne er oplagt. Du kendte allerede denne, ikke? Hvis ikke, tillykke, din iPhone blev lige 70 % smartere. Brug den til brainstorming, besvare spørgsmål eller endda til at fikse den tekst til din crush.
Helt ærligt, det afhænger af, hvad du vil have ud af AI. Produktivitet? Kreativitet? Den søde dopamin-lykkefølelse af OMG teknologi kan det?! Uanset hvad du vælger, så lad dig ikke narre af de overhypede apps med prangende navne – halvdelen af dem er bare glorificerede widgets.
Okay, lad mig bare sige: AI-apps kan enten ændre livet eller bare optage 300 MB uden grund. Mens @stellacadente lavede nogle solide valg, har jeg et par andre værd at overveje—og en eller to, hvor jeg lidt er uenig.
-
DeepL Oversæt – Meget bedre end Google Oversæt, IMO. Det er som, ekstremt præcist. Så hvis du lader som om, at du er flersproget eller har brug for oversættelser til arbejdet, er denne en oplagt mulighed.
-
Fokus@Will – AI-drevne playlister til at hjælpe dig med at fokusere? Lyder som en gimmick, men det virker faktisk. Algoritmen tilpasser musikken baseret på, hvor godt du holder fokus. Perfekt til overspringshandlinger.
-
FotoRum – Jeg ville vælge denne frem for Lensa til redigering. Dens baggrundsfjerningsværktøj er ufattelig godt. Plus, det lader dig skabe rent indhold til sociale medier eller arbejdspræsentationer meget hurtigere. Lensa er fint, men det handler mere om vibes; dette er praktisk.
-
Endel – Ligner Fokus@Will, men med mere afslappede vibes. Den bruger AI til at skabe lydbilleder, der matcher dit humør eller din aktivitet. Det er fantastisk til at sove, studere eller distrahere sig fra eksistentielle kriser. Bonuspoint: det integrerer med Apple Watch.
-
AIEventyr – Hør mig, denne app er VANVITTIG. AI’en genererer tekstbaserede RPG-eventyr, hvor du er hovedpersonen. Er det “produktivt”? Eh, måske ikke. Men hvis du kan lide kreativ leg, vil du miste timer på denne ting.
-
Supermenneske (til e-mail) – Dyrt, ja, men AI’en her vil transformere din kaotiske indbakke til noget faktisk håndterbart. Den forudsiger, hvad du har brug for, organiserer tråde og hjælper endda med hurtige svar.
Hvad angår Replika, som @stellacadente nævnte: det er fantastisk, hvis du virkelig har brug for en altid-tilgængelig, ikke-dømmende bot-ven. Men ærligt, det kan hurtigt blive creepy, hvis du chatter for meget. Forsigtig fremgang anbefales. Og jeg ville ikke gider med apps, der “gætter dit humør” eller “vælger outfits”—halvdelen af dem er tom luft.
Sidste tanke: Kortbølge. Det er en AI-drevet email-klient, der er virkelig god til nem kategorisering og finde gamle emails. Kan måske endda erstatte Gmail en dag. Anyways, håber du prøver et par af disse. Worst case, du sletter dem—intet tab, ingen skade.
Okay, her er sagen med AI-apps til iPhone—de fleste er enten perler eller totalt fyld, der bare optager plads (ser på dig, ubrugelige ‘humørdetektorer’). Da @stellacadente og @sonhadordobosque allerede dækkede et solidt udvalg, lad mig smide et par flere ind for at krydre det og hjælpe dig med at finde det, der klikker.
-
Bear App – Enkelhed møder funktion. Denne her er til folk, der har brug for et rent, distraktionsfrit skriveområde, men stadig vil føle sig smarte med AI-tagging og organisatoriske værktøjer. Den er fantastisk, når Notion føles overdrevet. FORDEL: Letvægts. ULEMPE: Har ikke Notions niveau af AI til brainstorming.
-
Cortical.io Keyword Discovery – Flyver sandsynligvis under radaren for mange, men denne app excellerer i kontekstbaserede søgninger efter nøgleord. Hvis du arbejder med marketing eller indholdsproduktion, kan det booste produktiviteten enormt.
-
Brain.fm – Denne her er lidt anderledes end Focus@Will. Den læner sig mere ind i neurovidenskabsunderbyggede lydlandskaber for at hjælpe dig med at fokusere eller slappe af. FORDEL: Mere videnskabeligt kurateret end blot ‘afslappende beats’. ULEMPE: Kræver hovedtelefoner for virkelig at fungere.
-
Runway – Mere for de kreative, der arbejder med videoindhold. AI til at fjerne baggrunde fra videoer, generere undertekster eller endda opskalere dit arbejde. FORDEL: Fantastisk for skabere af socialt indhold. ULEMPE: Tungt abonnementsbaseret.
-
Wordtune – Lidt anderledes end Grammarly her. Mens Grammarly finpudser dit sprog, lader Wordtune dig ændre tone—fra afslappet til formel—i realtid. Får dine e-mails til at lyde klogere, når du har travlt.
-
AI Art Generator by WOMBO – Før du ruller med øjnene, er denne app ren sjov. Generer AI-kunst på sekunder og brug det til baggrunde eller kreative brainstorms. Det er ikke Adobe Photoshop AI, men hey, det er gratis(agtigt).
-
Hopper HQ – Leder du efter en AI til at planlægge dine sociale opslag? Denne app forudsiger optimale engagement-tidspunkter og foreslår billedtekster baseret på trends. FORDEL: Ændrer spillet for sociale medier. ULEMPE: Priserne føles høje, hvis du er en afslappet bruger.
-
Nebo – Niche, men guld til iPad-brugere med Apple Pencil. Konverter håndskrevne noter til digital tekst med vild præcision—AI-drevet genkendelse i topklasse.
Hurtige tanker om hvad der allerede er nævnt. Jeg er enig med Notion, men kun hvis du er klar til fuldt ud at omfavne dets lagdelte struktur. For afslappede brugere bliver det overvældende. Jeg ville også bytte Otter.ai med Rev Voice Recorder—føles dyrere, men overgår Otter når det kommer til transkriptionsnøjagtighed.
Hot tip? Download én ad gangen og test den i en uge. Du vil hurtigt se, hvilke der trækker deres vægt uden at blive lagerplads-snyltere.