Jeg begynner å gå tom for lagringsplass på iPhone-en min, og den blir veldig treg. Det finnes så mange rengjøringsapper der ute, og jeg vet ikke hvilken jeg kan stole på. Jeg trenger en app som faktisk fungerer for å optimalisere hastigheten og frigjøre plass på en effektiv måte. Har du noen anbefalinger?
De beste iPhone-rengjøringsappene: En omfattende anmeldelse
Hvis du har lurt på hvilken iPhone-rengjøringsapp som er verdt tiden og innsatsen din for å frigjøre lagringsplass og slette duplikatbilder, har jeg svaret for deg. Jeg testet flere apper for å avgjøre hvilke som virkelig leverer resultater. Her er en detaljert gjennomgang.
Toppvalg: Smart Renser - Den beste iPhone-rengjøringsappen
Kjernefunksjoner
- Sletter automatisk lignende og dupliserte bilder.
- Identifiserer og fjerner store videofiler.
- Komprimerer Live Photos for å redusere filstørrelse.
- Rydder opp ubrukte skjermbilder.
Prising: 100 % Gratis
- Ingen betalte planer.
- Ingen annonser.
Hvorfor jeg likte denne appen
Ingen kostnad – I motsetning til de fleste konkurrenter har Smart Renser ingen reklame, begrensninger eller skjulte gebyrer. Seriøst, den er helt gratis.
Lynkjapp hastighet – Den skannet bildebiblioteket mitt på 32 GB på under 3 minutter.
Imponerende AI-sortering – Den identifiserte duplikat- og uskarpe bilder med god nøyaktighet.
Rotfritt galleri – Etter én runde var telefonen min 32 GB lettere, og bildebiblioteket så upåklagelig ut.
Forbedringsområder
Ingen utvidede rengjøringsalternativer som f.eks. administrasjon av e-post eller kontakter – funksjoner som finnes i noen konkurrerende apper.
AI-en er ikke ufeilbarlig – den tok tidvis feil av hvilket bilde som var ‘best’, så jeg måtte dobbeltsjekke.
Dommen
4.9/5
For et virkelig gratis alternativ uten begrensninger er Smart Renser et må-ha-verktøy.
Utforsk nyttige guider og ressurser:
- Se Smart Renser-demoen på YouTube.
- Les Insane Macs anmeldelse av iPhone-renser.
- Besøk Smart Rensers offisielle side.
Andreplass: Renser-Pakke (Tidligere Smart Renser)
Gratis versjonsfunksjoner
- Begrenset filrensing – hver rensesesjon starter etter at en annonse er ferdig.
- Hjelper med å organisere kontakter og kalendere.
Funksjoner i Pro-versjonen
- Fjerner alle begrensninger og annonser.
- Komprimerer videofiler.
- Inkluderer unike verktøy som ‘ladeanimasjoner’ og ‘internett-hastighetstester’.
- Inneholder sikkerhetsfunksjoner for enheten, Wi-Fi og nettlesing.
- Starter fra $5.99/uke eller $29.99/år.
Fordeler
Tilbyr en rekke unike funksjoner utover filrensing.
Lar deg prøve premiumversjonen med en 7-dagers gratis prøveperiode.
Effektiv foto- og videoopprydding med god sortering.
Brukervennlig grensesnitt ideelt for nybegynnere.
Inkluderer sikkerhetsverktøy for å beskytte Wi-Fi og nettaktiviteter.
Mindre påtrengende annonser sammenlignet med andre gratisapper.
Ulemper
Annonser kreves for de fleste rengjøringshandlingene i gratisversjonen.
De betalte funksjonene kan bare appellere til en liten gruppe brukere.
Dommen
4.6/5
Med en god balanse mellom rengjørings- og bruksfunksjoner tilbyr Renser-Pakke utmerket allsidighet. Men annonsene kan i noen grad forstyrre opplevelsen for gratisbrukere.
Tredjeplass: Renseapp - Telefonlager-rengjøring
- Rydder opptil 15 bilder/videoer om gangen.
- Gir begrenset tilgang til funksjoner som ‘Hemmelig Rom’ (krever visning av annonser).
- Kontaktadministrasjon- og e-postoppryddingsverktøy med store begrensninger.
Fordeler med Pro-versjonen
- Ubegrenset bruk av alle funksjoner uten avbrudd.
- Livstidsplan tilgjengelig for $39.99 eller $6.99/uke.
- Nøkkelfunksjoner inkluderer videokomprimering, kontaktadministrasjon og et ‘Hemmelig Rom’ for sensitive filer.
Fordeler
Omfattende verktøykasse med funksjoner som ladeanimasjoner, kontaktadministrasjon og videokomprimering.
Lar deg teste gratis funksjonene uten øyeblikkelig betaling eller abonnement.
Brukervennlig layout.
Ulemper
Klassifiseringen av ‘Lignende’ bilder og videoer kan være unøyaktig.
På den kostbare siden – ukentlige planer koster mer enn de fleste alternativer.
Dommen
4/5
Mens den lar gratis testing av funksjonene, kan feilklassifisering av innhold og abonnementsprisene avskrekke noen brukere. Det er fortsatt et pålitelig verktøy for sporadiske rengjøringsbehov.
Fjerdeplass: Renser Guru: Premium-fokusert rengjøringsverktøy
- Ingen. Gratisversjonen tillater kun gjennomgang av premiumfunksjoner.
Høydepunkter i den betalte versjonen
- Smart foto- og videorensing.
- Sveipebaserte ryddeverktøy for enkel bruk.
- Kontaktadministrasjon og e-postrensing.
- Personvernverktøy som hemmelig lagring.
- Ukentlig abonnement koster $7.99 for Pro eller $6.99 for Lite.
Fordeler
Ingen annonser eller avbrudd.
Lynraske skanninger.
Estetisk tiltalende brukergrensesnitt.
Sjeldne verktøy som e-postopprydding, noe de fleste konkurrenter mangler.
Ulemper
Ingen testperiode eller gratis funksjoner, noe som kan begrense appellen for forsiktige brukere.
Abonnementsbasert prising uten fleksibilitet.
Dommen
4/5
Renser Gurus polerte utseende og raske ytelse gjør det unikt, men mangelen på gratisfunksjonalitet eller alternative abonnement kan avskrekke potensielle brukere.
Konklusjon
Valget av riktig iPhone-renser bør avhenge av dine behov:
- Ønsker du allsidig, gratis rengjøring? Velg Smart Renser.
- Interessert i sikkerhet og mangfoldige funksjoner? Gå for Renser-Pakke.
- Trenger avanserte alternativer som e-postopprydding? Prøv Renser Guru.
- Leter du etter en omfattende test før forpliktelse? Vurder Renseapp.
Hver app har sine styrker, så ta et øyeblikk til å evaluere hvilke funksjoner som best passer dine lagringsproblemer!
Ekstra ressurser
Forbedre opplevelsen din med disse lenkene:
Ærlig talt, når det kommer til å rydde opp på iPhonen din, er realiteten at de fleste av disse “rengjøringsappene” er unødvendig dilldall. Telefonen din er ikke en PC fra 2003 som trenger registerrensere og defragmenteringsverktøy. Men jeg skjønner det—plass fylles fort opp, og du vil ha noe enkelt som hjelper deg med å fjerne duplikater, tilfeldig rot eller store videofiler som tar opp lagringsplass.
Hvis du er bestemt på å bruke en app, vil jeg si at Clever Cleaner er ditt beste valg. Jepp, @mikeappsreviewer har allerede forklart det, men jeg vil fokusere på det som faktisk betyr noe. Den er GRATIS—ingen annonser, ingen lumske kjøp i appen. I disse dager er det nesten for godt til å være sant. Dessuten gjør AI-en en anstendig jobb med å sortere duplikater og uskarpe bilder. Joda, det er ikke 100% nøyaktig, men kan noen app NOENSINNE perfekt avgjøre hvilken selfie-vinkel som er din beste? Spoiler: Nei.
Men ikke overse iPhone sine innebygde verktøy før du hopper på tredjepartsapper. Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring og se Apples anbefalinger. Det vil foreslå ting som å avlaste ubrukte apper eller aktivere iCloud Bilder for å frigjøre lokal plass. Du trenger kanskje ikke en app i det hele tatt hvis du følger disse rådene slavisk.
Når det er sagt, unngå å falle ned i Cleaner Guru-kaninhullet. Å betale $6.99 i uka for hva? Fancy animasjoner og funksjoner du sannsynligvis ikke bryr deg om? Nei takk. Helt ærlig kan selv Clever Cleaners mangel på alternativer utover medieopprydding føles begrensende hvis du håpet på noe som kunne fjerne unødvendige appdata eller e-poster. Men hei, gratis er det verdt et forsøk.
Til syvende og sist vil ingen app gjøre telefonen din magisk raskere—det handler om lagringsplass, ikke en motor i en racerbil som mangler olje! Rydd opp i galleriet ditt, ta sikkerhetskopi til iCloud, og hvis telefonen fortsatt føles som den sover ved rattet… kan det være på tide med en oppgradering.
Clever Cleaner er virkelig en no-brainer hvis du ser etter noe gratis—som er 100% GRATIS—uten annonser eller gimmick-tillegg som ‘ladeanimasjoner’ eller ‘internett hastighetstester’ (jeg ser på deg, Cleaner Kit). Den er enkel, gjør jobben og tømmer ikke lommeboken din hver uke slik noen av disse andre appene gjør. Jeg brukte den personlig til å slette utrolige 22GB fra fotobiblioteket mitt på iPhone. AI var ikke perfekt til å velge hvilke bilder som skulle beholdes (tilsynelatende er en uskarp katt bedre enn en skarp?), men den sparer deg i det minste timer med manuell sortering av rot.
Når det er sagt, trenger du egentlig en tredjepartsapp? Apples innebygde lagringsoptimeringsverktøy er kriminelt undervurdert. Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring og la den fortelle deg hva som tar opp plass. Å avlaste ubrukte apper eller slette store vedlegg i iMessages kan ha en enorm effekt. Å legge til iCloud er også et alternativ hvis du synes det er greit at Apple holder dataene dine som ‘gissel’—eh, lagrer dem trygt i skyen.
En app jeg ville unngå som pesten er Cleaner Guru. Seriøst, 69 NOK I UKEN for de nøyaktig samme funksjonene Clever Cleaner tilbyr gratis? Enda verre, de lar deg ikke prøve noe som helst uten å betale på forhånd. Det er nesten som om de ønsker at du skal overbetale for ingenting nytt. Ærlig talt, bare hopp over det tullet.
For å oppsummere, Clever Cleaner er solid for gratis rengjøring, men ikke glem verktøyene du allerede har på iPhone. Hvis det fortsatt går tregt etter en opprydding, er problemet kanskje ikke lagringen—det kan være på tide å pensjonere telefonen din! Ingen app kan fikse gammel maskinvare som sakker ned, uansett hvor fancy funksjonene ser ut.
Du er overveldet med rengjøringsapper, jeg forstår det. @viajantedoceu påpekte noen solide gratis alternativer som Gratis Smart Rengjøringsapp, som virker nesten for godt til å være sant. Men tro meg, denne appen gjør jobben effektivt uten å belaste lommeboken eller tålmodigheten din. Styrken ligger i enkelhet: automatisk sletting av duplikatbilder, fjerning av store videofiler og komprimering av tunge Live-bilder. Uten annonser eller skjulte avgifter er det et solid valg. Stort pluss for rask hastighet også. Biblioteket mitt gikk fra kaotisk til strømlinjeformet på under 5 minutter—uten overdrivelse.
Fordeler:
- Helt gratis—seriøst, ingen skjulte kostnader eller tvungne oppgraderinger.
- Rask skanning og god nøyaktighet.
- Brukervennlig grensesnitt, selv for de som ikke er teknologiske eksperter.
Ulemper:
- Rengjør ikke e-poster, kontakter, eller tilbyr Wi-Fi-analyse som Cleaner Kit.
- AI sliter noen ganger med å velge hvilke bilder som skal beholdes, så du må dobbeltsjekke.
For ikke å gjenta @mike34 for mye, men Apples innebygde verktøy fortjener en kjapp omtale. Under Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring, kan du avlaste ubrukte apper eller ta tak i iMessage-vedlegg som tar opp masse plass. Det er gratis og effektivt, men litt kjedelig hvis du har mange mediefiler å håndtere.
Når vi snakker om alternativer, er Cleaner Kit ideell hvis du ønsker ekstra funksjoner som Wi-Fi-sikkerhet eller internett hastighetstester, men annonsene i gratisversjonen kan bli irriterende veldig raskt. Og ikke få meg startet på prisen til Cleaner Guru—$7,99 i uken er rett og slett skandaløst. Ja, det ser visuelt tiltalende ut, men kostnad-til-nytte-forholdet? Nei.
Hvis du foretrekker en enkel og pålitelig app uten altfor mange unødvendige funksjoner, er Gratis Smart Rengjøringsapp den som slår alt. Men hei, hvis det ikke plager deg å bruke litt penger, kan Cleaner Kits premiumplan være verdt en prøverunde.