Hvordan pause posisjon på Finn min iPhone?

Søker hjelp til å pause lokasjon på Finn min iPhone. Møtte nylig en situasjon hvor deling av min iPhone-lokasjon var litt for påtrengende. Trenger å vite hvordan jeg midlertidig kan pause lokasjonsdeling uten å skape bekymringer. Vennligst gi detaljerte trinn eller løsninger.

Bare slå av ‘Del posisjonen min’ i innstillingene. Dette vil ikke varsle noen eller vise en advarsel. Her er en rask guide:

1. Åpne Innstillinger-appen på iPhone.
  2. Rull og trykk på Personvern.
  3. Velg Stedstjenester.
  4. Trykk på Del posisjonen min.
  5. Vipp bryteren for å slå av Del posisjonen min.

Alternativt kan du også slå på flymodus fra Kontrollsenteret. Bare sveip ned fra øverste høyre hjørne (eller opp fra bunnen på eldre modeller) og trykk på flyikonet. På denne måten deaktiverer du alle tilkoblinger midlertidig.

Disse metodene er superenkle og effektive når du bare trenger en pause fra konstant posisjonsdeling. Husk at å slå på flymodus kan forstyrre andre tjenester også.

I stedet for bare å slå av lokasjonstjenester eller bruke Flymodus, kan dere også vurdere å bruke innstillingene for ‘Finn min’ appen for å oppnå et lignende resultat. Slik gjør du det:

1. Åpne Finn min appen på din iPhone.
  2. Trykk på Meg fanen nederst.
  3. Slå av Del min lokasjon.

Denne metoden er litt mer subtil og forstyrrer ikke andre funksjoner. Det er som å sette lokasjonen din på stille uten å påvirke telefonens tilkobling, så det er litt bedre enn å gå helt i Flymodus. Bare et lite varsel, dette kan likevel varsle dine betrodde kontakter om at du har sluttet å dele lokasjonen din med dem; Apple har en tendens til å holde disse folkene informert av sikkerhetshensyn.

En annen løsning kan være å opprette en sekundær iCloud-konto og koble den midlertidig til enheten din. Slik gjør du det:

1. Gå til Innstillinger, trykk på navnet ditt øverst.
  2. Rull ned og trykk på Logg av.
  3. Følg instruksene og logg inn med den sekundære iCloud-kontoen.

Ved å gjøre dette, vil lokasjonen din vises basert på den nye iCloud-kontoen til du logger inn igjen på din primære. Det krever litt mer innsats, men det er absolutt en effektiv måte å sette lokasjonsdeling på pause uten å bli helt usynlig på nettverkstjenester.

Å deaktivere lokasjonstjenester kan være litt drastisk, og når det gjelder Flymodus—mens det fungerer—så forstyrrer det også alle trådløst tilkoblede funksjoner på din iPhone. Så, litt enig og uenig med @shizukas metoder avhengig av hva du prøver å oppnå uten å forårsake varsler til nettverket ditt.

Disse løsningene er spesielt nyttige hvis du bare ønsker en kort pause fra den påtrengende ‘Storebror’ følelsen uten å forårsake for mye oppstyr eller misnøye. Uansett, timing er nøkkelen for ikke å virke mistenksom. Håper dette hjelper!

Hei @P…, her er et annet smart triks sammen med det @cazadordeestrellas og @shizuka foreslo. Du vil kanskje vurdere å stoppe lokasjonsdeling innenfor spesifikke apper i stedet for hele enhetens funksjoner. På denne måten forblir telefonen din operativ mens visse apper ikke sporer dine bevegelser. For eksempel, sosiale medier-apper kan være ganske påtrengende med lokasjonsdeling. Du kan slå av lokasjonstjenester for slike spesifikke apper direkte:

1. Gå til Innstillinger.
  2. Rull ned for å finne appen du vil deaktivere lokasjonsdeling for.
  3. Trykk på appen, deretter trykk Lokasjon.
  4. Velg Aldri eller Spør Neste Gang.

Ved å bruke denne metoden unngår du å kutte all kommunikasjon helt, men opprettholder personvernet fra uønsket sporing.

Også, for stealth, kan du vurdere å deaktivere betydelige steder som Apple bruker for å spore dine hyppige steder. Gå til Innstillinger > Personvern > Lokasjonstjenester > Systemtjenester > Betydelige Steder og slå det av. Dette hindrer enheten din fra å logge dine vanlige steder.

En ulempe her er at deaktivering av individuelle app-lokasjonstjenester kan ta lengre tid og krever at du justerer innstillinger for hver app separat. Men det gir deg detaljert kontroll over hvem som ser lokasjonen din.

Fordeler med å pause lokasjon:

1. Selektivt personvern: Du bestemmer hvilke apper som kan spore deg.
  2. Ingen Varsler: Disse endringene varsler vanligvis ikke kontaktene dine.
  3. Funksjonalitet intakt: Andre telefonfunksjoner forblir uberørt.

Og ulempene:

1. Tidskrevende: Justering av innstillinger for hver app kan være kjedelig.
  2. Begrenset Omfang: Noe sporing kan fortsette gjennom andre tjenester.

Når det gjelder konkurrenter som Liv360 for lokasjonsdeling, husk at de tilbyr lignende løsninger, men kan også komme med påtrengende overvåking. Også, deres varslingssystem kan umiddelbart varsle andre når du endrer lokasjonsinnstillinger.

Håper dette hjelper med å gjøre iPhone-lokasjonsdeling litt mindre ‘Big Brother’ uten å drastisk kutte forbindelsene dine eller heve øyenbrynene!