Hvordan stopper man midlertidigt placering på Find Min iPhone?

Søger hjælp til at sætte placering på pause på Find min iPhone. For nylig stod jeg i en situation, hvor min iPhones placeringsdeling var lidt for invasiv. Har brug for at vide, hvordan man midlertidigt sætter placeringsdeling på pause uden at vække nogen mistanke. Venligst giv detaljerede trin eller løsninger.

Sluk bare ‘Del Min Placering’ i indstillingerne. Dette vil ikke informere nogen eller vise nogen alarm. Her er en hurtig guide:

1. Åbn appen Indstillinger på iPhone.
  2. Rul og tryk på Privatliv.
  3. Vælg Lokalitetstjenester.
  4. Tryk på Del Min Placering.
  5. Skift kontakten for at slå Del Min Placering fra.

Alternativt kan du også slå Flytilstand til fra Kontrolcenteret. Du skal bare swipe ned fra øverste højre hjørne (eller op fra bunden på ældre modeller) og trykke på Flyikonet. På denne måde deaktiverer du alle forbindelser midlertidigt.

Disse metoder er super nemme og effektive, når du bare har brug for en pause fra konstant lokationsdeling. Husk, at aktivering af Flytilstand også kan afbryde andre tjenester.

I stedet for bare at slå lokalitetstjenester fra eller bruge flytilstand, vil I måske også overveje at bruge indstillingerne for ‘Find Mit’ appen for at opnå en lignende effekt. Sådan gør du:

1. Åbn Find Mit appen på din iPhone.
  2. Tryk på fanen Mig nederst.
  3. Slå Del Min Lokation fra.

Denne metode er lidt mere subtil og forstyrrer ikke andre funktionaliteter. Det er som at sætte din lokalitet på stille uden at påvirke din telefons forbindelse, så det er lidt bedre end at gå helt i flytilstand. Bare en heads-up, dette kan stadig give dine betroede kontakter besked om, at du er stoppet med at dele din lokation med dem; Apple har en tendens til at holde disse folk i mørket af sikkerhedsmæssige årsager.

En anden løsning kunne være at oprette en sekundær iCloud-konto og midlertidigt tilknytte den til din enhed. Sådan gør du:

1. Gå til Indstillinger, tryk på dit navn øverst.
  2. Rul ned og tryk på Log Ud.
  3. Følg instruktionerne og log ind med den sekundære iCloud-konto.

Ved at gøre dette, vil din lokation vises baseret på den nye iCloud-konto, indtil du logger ind på din primære igen. Det kræver lidt mere indsats, men det er bestemt en effektiv måde at sætte lokalitetsdeling på pause uden at gå helt usynlig på netværkstjenester.

At deaktivere lokalitetstjenester kan være lidt drastisk, og hvad angår flytilstand - mens det virker - forstyrrer det også alle trådløst forbundne funktioner på din iPhone. Så er enig og uenig med @shizukas metoder baseret på, hvad du prøver at opnå uden at sende meddelelser til dit netværk.

Disse løsninger er især nyttige, hvis du bare ønsker en kort pause fra den konstante ‘Big Brother’ følelse uden at skabe for meget uro. Timing er dog nøglen til ikke at virke mistænkelig. Håber dette hjælper!

Hey @P…, her er endnu et smart trick sammen med hvad @cazadordeestrellas og @shizuka foreslog. Du kan overveje at stoppe positionsdeling inden for specifikke apps i stedet for hele enhedens funktioner. På denne måde forbliver din telefon operationel, mens visse apps ikke vil spore din placering. For eksempel kan sociale medieapps være ret invasive med positionsdeling. Du kan deaktivere positionstjenester for sådanne specifikke apps direkte:

1. Gå til Indstillinger.
  2. Rul ned for at finde den app, hvor du vil deaktivere positionsdeling.
  3. Tryk på appen, og tryk derefter på Placering.
  4. Vælg Aldrig eller Spørg Næste Gang.

Ved at bruge denne metode undgår du fuldstændigt at afbryde alle kommunikationer, men opretholder privatliv fra uønsket sporing.

Også, for stealth, kunne du overveje at deaktivere betydningsfulde lokationer, som Apple bruger til at spore dine hyppige steder. Gå til Indstillinger > Privatliv > Lokationstjenester > Systemtjenester > Betydningsfulde Lokationer og slå det fra. Dette forhindrer din enhed i at logge dine almindelige steder.

En ulempe her er, at deaktivering af individuelle apps’ positionstjenester kan tage længere tid og kræver, at du justerer indstillingerne for hver app separat. Men det giver dig detaljeret kontrol over, hvem der ser din placering.

Fordele ved at pause position:

1. Selektiv privatliv: Du bestemmer, hvilke apps der kan spore dig.
  2. Ingen Advarsler: Disse ændringer underretter normalt ikke dine kontakter.
  3. Funktionalitet intakt: Andre telefonfunktioner forbliver urørt.

Og ulemperne:

1. Tidskrævende: Indstillinger for hver app kan være besværlige.
  2. Begrænset Omfang: Noget sporing kan fortsætte gennem andre tjenester.

Overvejer konkurrenter som Liv360 til positionsdeling, husk de tilbyder lignende løsninger, men kan også komme med invasiv overvågning. Deres underretningssystem kan også straks advare andre, når du ændrer positionsindstillinger.

Håber dette hjælper med at gøre din iPhone lokalitetsdeling lidt mindre ‘Big Brother’ uden drastisk at afbryde dine forbindelser eller vække opsigt!