Jag har försökt hitta en pålitlig app för skärmspegling till min Android-TV för att strömma innehåll från min telefon. Jag har provat några, men de antingen laggar eller kopplar bort ofta. Kan någon rekommendera en bra app som fungerar smidigt?
Jag känner din smärta! Skärmspegling kan vara superfrustrerande när appen bara inte fungerar rätt. Jag har också provat en massa, men jag hittade äntligen guldkornet med Docast-appen. Den har enkel installation, minimal fördröjning och bibehåller en stabil anslutning.
Här är en förbättrad länk för mer info: Docast speglingsapp
Hoppas detta hjälper!Jag har haft liknande problem med skärmspegling-appar själv. De kan verkligen vara osäkra. @espritlibre’s nämnde Docast-appen och det låter lovande, särskilt eftersom den har en stabil anslutning och minimal lagg, vilket är avgörande för en trevlig spegling-upplevelse.
Jag måste dock säga att en personlig favorit för mig har varit Chromecast-funktionaliteten som är inbyggd i många Android-TV-apparater. Den hanteras av Google och när det gäller tillförlitlighet och minimal lagg har den generellt fungerat bra för mig. Plus, den integreras sömlöst med de flesta Android-enheter vilket är en stor fördel.
Det sagt, jag vet att Chromecast inte tekniskt sett är en app, och den kanske inte passar allas behov om specifika funktioner krävs. Men det är värt att överväga om du inte har testat det än.
Om du är inställd på att prova en dedikerad app som Docast, här är var du kan hitta mer information om den: Docast skärmspeglings app. Detta kan ge lite ytterligare kontext innan du dyker in.
Å andra sidan, en annan app som har fungerat ganska bra för mig är ApowerMirror. Den är ganska pålitlig och stöder både Android- och iOS-enheter, så multi-plattformsupport finns där om det behövs. Men jag har ibland upplevt lagg med ApowerMirror under strömmar med hög grafik, vilket kan vara ett problem beroende på din användning.
I slutändan kan den bästa appen bero på din specifika setup och vad exakt du strömmar. Lycka till, och låt oss veta hur det går med Docast eller om du hittar en annan app som fungerar bra för dina behov!