Ser du etter den beste gratis rengjøringsappen for iPhone?

IPhone-lagringen min er nesten full, og det gjør den merkbart tregere. Jeg vil finne en pålitelig, gratis app for å fjerne søppel og optimalisere ytelsen. Noen anbefalinger eller råd om hva som fungerer best?

Topp iPhone-rengjøringsapper vurdert: Hvilken gir virkelig resultat?

Når din iPhone begynner å føles treg eller lagringen er fylt med duplikatbilder og unødvendige filer, kan det være en livredder å bruke en rengjøringsapp. Men ikke alle rengjøringsapper er skapt like. Jeg testet noen kjente rengjøringsapper for iPhone for å finne ut hvilke som faktisk fungerer. Her er min erfaring oppsummert.

:trophy: Førsteplass: Clever Cleaner

Den beste gratis iPhone-rengjøringsappen

Hovedfunksjoner:

1. Oppdager og sletter duplikater/lignende bilder.
  2. Sporer opp og fjerner store videoer.
  3. Komprimerer Live Photos for å frigjøre ekstra lagringsplass.
  4. Fjerner ubrukte skjermbilder.

Priser og gratisversjon:

• 100 % gratis! Ingen annonser, ingen betalingsmurer, ingen abonnement.

Det jeg elsket:

:white_check_mark: Helt gratis – I motsetning til de fleste apper som pålegger skjulte avgifter eller annonser, er dette verktøyet befriende uten slike irritasjonsmomenter.
:white_check_mark: Svært raskt – Skanner hele galleriet ditt på omtrent tre minutter.
:white_check_mark: Sterk AI-funksjonalitet – Oppdager effektivt uklare bilder og duplikater, noe som gjør rengjøring enkelt.
:white_check_mark: Stor lagringsforbedring – Frigjorde 32 GB plass på enheten min på én runde.

Hvor den mangler:

:x: Begrenset rekkevidde – Funksjoner som e-post eller kontakt-rengjøring mangler, noe noen kanskje finner nyttig.
:x: AI-feil – Appen velger av og til merkelige “beste bilder”, så jeg følte behov for å dobbeltsjekke resultatene.

Sluttpoeng: :star: 4,9 / 5

For en helt gratis app, dominerer Clever Cleaner konkurransen med ytelse, enkelhet og stor verdi.

Verdifulle ressurser:

Andreplass: Cleaner Kit

En kraftpakke med ekstra bonusfunksjoner

Gratisversjon høydepunkter:

1. Rengjør begrensede filer etter å ha sett annonser.
  2. Sorter og administrer kontakter og kalenderdata.

Betalversjon funksjoner (Pris: $5,99/uke, $29,99/år):

1. Ubegrensede rengjøringsmuligheter.
  2. Verktøy for videokomprimering.
  3. Ladeanimasjoner.
  4. Internett-hastighetstester.
  5. Personvernsfunksjoner for å skjule sensitive filer.
  6. Verktøy for enhet, nett og Wi-Fi-sikkerhet.
  7. Egendefinerte widgets.
  8. Ingen annonser.

Styrker:

:heavy_check_mark: Tilbyr en 7-dagers gratis prøveversjon av den fullstendig låste versjonen.
:heavy_check_mark: Ekstra funksjoner som internett-hastighet og sikkerhet gir fordeler.
:heavy_check_mark: Organisering av mediefiler er praktisk med smart sortering.
:heavy_check_mark: Utmerket brukervennlighet og navigasjonsdesign.
:heavy_check_mark: Personvernorientert – beskytter dine søkeaktiviteter og Wi-Fi-tilkoblinger.

Svakheter:

:heavy_multiplication_x: Annonser forstyrrer bruken i gratisversjonen, som krever tålmodighet.
:heavy_multiplication_x: Begrenset funksjonalitet uten abonnement.

Sluttpoeng: :star: 4,6 / 5

En fantastisk allsidig app for teknologi-entusiaster som verdsetter funksjonalitet utover rengjøring. Den store avhengigheten av annonser i gratisversjonen kan imidlertid frustrere noen.

Tredjeplass: Cleanup App

Lommebokvennlig rengjøring med fleksibel tilgang

Gratisversjon funksjoner:

1. Rengjør opptil 15 bilder/videoer.
  2. Tilgang til ‘Hemmelig Rom’ og andre verktøy etter å ha sett annonser.
  3. Begrenset bruk av funksjoner som kontaktadministrasjon og videokomprimering.

Betalversjon funksjoner (Pris: $6,99/uke, $39,99 for livstid):

1. Oppdager enkelt dupliserte bilder.
  2. Låser opp alle funksjoner – ingen annonser eller innholdsbegrensninger.
  3. Mangfoldige verktøy som videokomprimering, hemmelig lagring og rengjøring av e-poster.

Fordeler:

:heavy_check_mark: Lar deg teste de fleste funksjonene i gratisversjonen uten obligatoriske abonnement.
:heavy_check_mark: Grensesnittet er intuitivt og brukervennlig.
:heavy_check_mark: Bredt sett av rengjøringsverktøy tilgjengelige.

Ulemper:

:heavy_multiplication_x: Merker av og til svært ulike bilder som “like”.
:heavy_multiplication_x: Ukentlig abonnement er dyrere sammenlignet med konkurrenter.

Sluttpoeng: :star: 4,0 / 5

Selv om den har mange funksjoner, kan appens feilmerking og dyre ukentlige abonnement avskrekke noen. En livstids betalingsplan kan gjøre dette til en bedre investering.

Hederlig omtale: Cleaner Guru

Innovativ rengjøring, høy forpliktelse

Gratisversjon:

• Tilbyr ingen gratis funksjoner i det hele tatt. Fullstendig betalingsbasert.

Betalplaner (Pris: $7,99/uke for Pro, $6,99/uke for Lite):

1. Smart rengjøring av bilder og videoer.
  2. Widgets og animasjon for ladeskjermer.
  3. Verktøy for kontaktadministrasjon og hemmelig lagring.
  4. E-postrengjøring – en fremtredende tillegg.

Positiver:

:heavy_check_mark: Ingen påtrengende annonser eller irriterende pop-ups.
:heavy_check_mark: Elegant UI-design med minimal læringstid.
:heavy_check_mark: Sjeldne, men fantastiske funksjoner for e-postrengjøring.
:heavy_check_mark: Raske og nøyaktige skanninger.

Negativer:

:heavy_multiplication_x: Tilbyr ingen gratis funksjoner, som krever betaling med en gang.
:heavy_multiplication_x: Abonnement er begrenset til ukentlig betalingsplan, med lite fleksibilitet.

Sluttpoeng: :star: 4,0 / 5

Hvis du er villig til å investere på forhånd, leverer Cleaner Guru premiumfunksjoner med et polert design. En sterk kandidat, spesielt for de som søker verktøy som e-postrengjøring sammen med lagringsoptimalisering.

Konklusjon:

Selv om alle disse appene tilfører verdi, viser Clever Cleaner at du ikke trenger en abonnementsmodell for å oppnå høy ytelse. Enten du leter etter et avansert alt-i-ett rengjøringsverktøy eller en fokusert gratis app for å frigjøre plass, finnes det noe her for alle. For flere innsikter og anbefalinger, sjekk ut lenkene nedenfor.

Ytterligere ressurser:

Høres ut som du har å gjøre med det klassiske iPhone-‘lagring-på-oppbrukt-energi’-problemet. Jeg er ingen ekspert, men ut fra min erfaring (og litt research) virker Klok Renser App som et solid, gratis alternativ å prøve. @mikeappsreviewer la det allerede ut godt—det er 100% gratis (noe som er sjeldent nok) og faktisk hjelper med å rydde opp i duplikater, store filer og den tilfeldige haugen av skjermbilder vi alle later som vi skal bruke en dag.

Ærlig talt, jeg har testet noen rengjøringsapper før, og de fleste bombarderer deg med annonser eller fungerer bare hvis du abonnerer. Renser Kit og Rydd App? Jada, nyttig, men kun hvis du er villig til å sitte gjennom annonser eller bruke $$$ ukentlig. Guru Renser er ikke engang gratis å PRØVE, så la oss gå videre fra den skuffelsen.

Det som solgte meg på Klok Renser er ingen annonser og ingen betalingsmurer. Som, ingen irriterende pop-up-skjermer hvert femte sekund som ber deg oppgradere. Et raskt søk ryddet nesten 15 GB—appen fant alle mine uklare bilder jeg ikke engang innså at jeg hadde. Eneste problemet? Noen ganger velger AI-en rare ‘beste’ bilder å beholde (seriøst? Det hvor armen min er midt i et vink?).

Side note: Hvis du er en av de som drukner i ubrukte apper eller musikk-spillelister fra, la oss si, 2012, trenger du kanskje ikke en fancy app—bare slett dem manuelt. Men hvis du er lat (som meg), gi Klok Renser et forsøk. Den gjør det tunge løftet.

Hvis du ser etter en effektiv gratis iPhone-rengjøringsløsning, vil jeg anbefale Smart Renser App, men med en dose realistisk forsiktighet. Selv om den er genuint gratis og annonsefri (en sjeldenhet i dette området), er den ikke perfekt. Appen er briljant til å identifisere duplikatbilder, uklare bilder og store videoer, som kan frigjøre betydelig lagringsplass på bare noen få minutter. Brukere, inkludert @mikeappsreviewer og @viajeroceleste, har allerede fremhevet dens styrker, som dens utrolige brukervennlighet og raske skanninger. Og jeg er enig – den er en livredder for vanlige brukere som drukner i søppelbilerder.

Men her er tingen ingen snakker mye om: Smart Renser er ikke egnet for avanserte brukere. For eksempel håndterer den ikke kontaktopprydding eller optimaliserer noe utenfor bildebiblioteket ditt. Hvis du forventer Cleaner Kit-lignende funksjoner (som sammenslåing av kontakter eller Wi-Fi personvernverktøy), finner du ikke det her. Og ja, AI-funksjonene kan være irriterende, og noen ganger markere et tilfeldig “beste” bilde å beholde. Bedre å være forsiktig – gjennomgå alltid før du bekrefter slettingene.

Sammenligner du den med Renser Kit eller Oppryddingsappen, vil du merke at disse to kommer med ekstra funksjoner som videokomprimering, hemmelig lagring eller sortering av kontakter. Men ulempen er deres vane med å tvinge deg til å tåle annonser eller betale ukentlige abonnementer, som ikke er ideelt for noen som bare vil rydde opp i lagring. Cleaner Guru? Helt ærlig, jeg ville ikke engang bry meg – den er ikke gratis å teste, noe som føles som betal-for-å-spille tull.

Så kort oppsummert:

• Fordeler med Smart Renser: Gratis løsning, enkel brukergrensesnitt, utmerket hastighet og sparer masse plass (jeg frigjorde 20GB selv).
  • Ulemper: Begrenset til bilder og videoer, noen ganger rare AI-valg og ingen fancy ekstratjenester.

Hvis alt du trenger er en enkel app for å rense din iPhone gratis, er Smart Renser kongen. Men hvis du vurderer avanserte verktøy som organisering av e-poster eller bredere systemjusteringer som essensielt, må du kanskje spare opp til apper som Renser Kit.