Jag börjar få slut på lagringsutrymme på min iPhone och märkte att många dubblettfoton tar upp plats. Kan någon rekommendera pålitliga appar för att snabbt hitta och radera dubbletter utan att förlora viktiga bilder?
En omfattande guide till de bästa iPhone-rensningsapparna
Jag bestämde mig för att dyka in i världen av iPhone-rensningsappar för att ta reda på vilka som verkligen håller sitt löfte om att frigöra utrymme och eliminera dubblettfoton. Här är en detaljerad rapport om mina upptäckter:
1.
Toppval: Smart Rensare - Bästa iPhone-rensningsappen
Huvudfunktioner:
- Raderar effektivt dubbla och liknande foton.
- Hittar och tar bort stora videor.
- Erbjuder kompression för Live Photos för att spara lagringsutrymme.
- Rensar oanvända skärmdumpar.
Premiumversion och prissättning:
- Helt gratis utan annonser och dolda kostnader.
Fördelar:
Verkligen gratis – Inga irriterande annonser eller begränsningar som betalväggar eller dagliga användningstak, som många andra appar har.
Supersnabb – Skannade mitt galleri på ungefär tre minuter.
Effektiv AI-sortering – Den identifierade framgångsrikt de flesta dubbletter och suddiga bilder.
Betydande utrymmesbesparing – Rensade imponerande 32 GB från mitt fotobibliotek på några minuter med minimal ansträngning.
Nackdelar:
Ingen rensning av e-post/kontakter – Några andra rensningsappar erbjuder denna funktion, vilket saknas här.
AI-sorteringen är inte felfri – Hanterar ibland rekommendationer för ‘bästa’ foton felaktigt, vilket innebär att en manuell dubbelkontroll kan vara nödvändig.
Omdöme:
4.9 / 5
För en 100 % gratis app utan förbehåll är Smart Rensare utan tvekan en av de bästa iPhone-rensningsapparna som finns. Appens funktionalitet och enkelhet gör den till ett lysande val för att hantera och rensa din enhet.
Användbara resurser:
- Gratis Smart Rensare-video på YouTube
- Recension av iPhone-rensningsappar på Insanelymac.se
- Officiell Smart Rensare-appsida
- Hur man tar bort dubbla foton på iPhone (Reddit-tråd)
- Recensioner av iOS rensningsappar på Macgasm
- Diskussion om gratis iPhone-rensningsappar på Reddit
2. Rensa Utrymme - Rensningskit
Funktioner i gratisversionen:
- Erbjuder en grundläggande filrensningslösning men kräver visning av annonser innan användning.
- Hjälper till att organisera och hantera kontakter och kalenderposter.
Premiumfunktioner & Prissättning:
- Obegränsad filrensning.
- Videokomprimeringsmöjligheter.
- Funktion för laddningsanimationer.
- Verktyg som internethastighetstest och skydd för dolda filer.
- Wi-Fi, webbsäkerhet och enhetssäkerhetsverktyg.
- Praktiska widgetar för extra funktionalitet.
- Prenumerationsplaner: Veckovis (5,99 $) eller Årsvis (29,99 $).
Fördelar:
Kommer med en 7-dagars gratis provperiod för PRO-versionen.
Ett paket med extra funktioner utöver rensning, såsom säkerhetsverktyg och videokomprimering.
Enkel foto- och videoorganisation för en snabbare rensningsprocess.
Tydlig och användarvänlig design.
Erbjuder enhets-, Wi-Fi- och surfskydd.
Färre pop-ups jämfört med konkurrenter.
Nackdelar:
Annonser i gratisversionen kan ta tid att avsluta innan rensning tillåts.
Omdöme:
4.6 / 5
Rensningskit sticker ut genom att erbjuda mycket mer än vanliga rensningsfunktioner. Dess säkerhetsverktyg, optimeringsalternativ och användarvänliga upplevelse gör det till en värdig investering. Även om gratisversionen kräver hantering av annonser, är det fortfarande ett utmärkt val, särskilt om du utnyttjar provperioden.
3. Rensningsapp - Telefonlagringsrensare
- Rensar upp till 15 foton/videor åt gången.
- Funktionen ‘Hemligt Utrymme’ tillgänglig efter visning av annonser.
- Begränsad e-post- och kontaktadministration, laddningsanimationer och videokomprimeringsfunktion.
Premiumfunktioner & Prissättning:
- Upptäcker automatiskt liknande foton.
- Annonsfri upplevelse med åtkomst till alla funktioner.
- Kompletta verktyg som laddningsanimationer, videokomprimering, kontakt-/e-posthantering och ‘Hemligt Utrymme.’
- Prenumerationsplaner: Veckovis (6,99 $) eller Livstid (39,99 $).
Fördelar:
Många funktioner är tillgängliga för testning i gratisversionen.
Brett utbud av rensningsverktyg.
Enkel, tydlig och intuitiv gränssnitt.
Nackdelar:
Vissa foton/videor felaktigt märkta som ‘liknande.’
Den veckovisa prenumerationskostnaden är relativt hög jämfört med konkurrenter.
Omdöme:
4.0 / 5
Rensningsappen erbjuder ett imponerande utbud av funktioner, även inom dess annonsstödda gratisversion. Men mindre fel med fotoklassificering och de högre prenumerationskostnaderna minskar något dess totala attraktionskraft.
4. Rensarmästaren - Rensningsapp
- Inga tillgängliga.
Betalda funktioner & Prissättning:
- Smart foto- och videorensning.
- Svepbaserad rensning.
- Videokomprimeringsverktyg.
- Kontakt- och e-posthantering.
- Hemligt utrymme för känsliga filer.
- Laddningsanimationer och widgetar.
- Prenumerationsplaner: Veckovis (7,99 $ PRO, 6,99 $ Lite).
Fördelar:
Inga påträngande annonser eller pop-ups.
Effektiva skanningstider.
Elegant gränssnitt med stilren design.
Erbjuder unika verktyg, såsom e-postrensning.
Nackdelar:
Gratisversionen erbjuder inget sätt att testa appens funktioner.
Prenumerationsalternativen är begränsade till veckobetalingar, vilket saknar flexibilitet.
Omdöme:
4.0 / 5
Rensarmästaren får höga betyg för sin snabba prestanda och unika funktioner som e-postrensning. Men bristen på gratis testmöjlighet och rigida betalningsplaner kan göra den mindre attraktiv för vissa användare.
Slutsats:
Att välja den bästa iPhone-rensningsappen beror till stor del på dina prioriteringar. Om du letar efter något helt gratis utan förbehåll är Smart Rensare den självklara vinnaren. Men för dem som söker extra funktioner som säkerhetsverktyg eller avancerad fotohantering gör Rensningskit och Rensningsapp starka argument. Samtidigt vänder sig Rensarmästaren till användare som är villiga att betala utan att testa för dess eleganta design och nischverktyg.
Ärligt talat, att sortera dubletter av foton kan vara så frustrerande, men som tur är finns det några appar där ute som kan rädda din mentala hälsa. Av det jag har provat sticker Smart Rengörare ut för att vara helt gratis och snabb. Den gick igenom mitt fotobibliotek på nolltid och bombarderade mig inte med annonser eller begränsningar som vissa andra appar gör. Superlugn upplevelse.
Men hej, alla gillar inte gratisappar. Om du är okej med att betala erbjuder Rengöringspaketet stabila extrafunktioner som att komprimera videor och till och med säkerhetsverktyg, vilket kanske är överdrivet om allt du letar efter är att ta bort dubblettfoton. Min åsikt? Annonserna i gratisversionen är irriterande. Kan jag inte bara rengöra mina foton och gå vidare?
Undvik Rengöringsgurun om du inte känner dig särskilt extravagant—ingen gratisversion att ens testa deras ‘magi’ och deras betalningssystem är typ, 'Betala veckovis? Eller bry dig inte.” Nej. Stort nej tack.
Den verkliga hemligheten för att inte av misstag förlora viktiga bilder? Dubbelkolla allt som dessa appar flaggar för radering! AI är inte synsk. Håll dig till Smart Rengörare om du vill ha en app som gör jobbet effektivt och inte får dig att känna skuld för att inte betala.
PS: Jag såg @mikeappsreviewer nämna Smart Rengörare också—så kanske är vi något på spåren?
Om du drunknar i dubblettfoton och stressar över lagringsproblem, lita på mig—du är inte ensam. För det första stöttar jag det @mikeappsreviewer och @shizuka sa om att dessa städappar gör underverk. Men låt oss vara ärliga: inte alla är så magiska som de påstår.
För att ta bort dubbletter, testa Clever Cleaner. Den är snabb, gratis och försöker inte lura dig med annonser eller tvinga in dig i nån skum prenumeration. Jag gick igenom mitt enorma fotobibliotek (tack, år av memes och suddiga selfies), och den frigjorde över 20GB. Kolla bara noga vad den markerar—AI kan bli lite ivrig ibland och tro att en bild från en något annorlunda vinkel är en ‘dubblett’.
Men om du gillar extra funktioner har Cleaner Kit den känslan. Säkerhetsverktyg, videokomprimering, kontaktstädning—den är som mobilrensarnas Schweiziska armékniv. Men om du inte är okej med att spendera $30 per år eller titta på annonser för en grundläggande funktion, är det inte den mest plånboksvänliga lösningen.
Och kan vi prata om Cleaner Guru? Veckobetalningsplaner? Ingen gratis provperiod? Vad är jag, Elon Musk? Svep förbi den här om du inte faktiskt gillar det dyra exklusivitetslivet.
Ärligt talat gör de flesta av dessa appar samma sak, men Clever Cleaner vinner bara för att den är enkel och faktiskt gratis. Inga krångligheter. Se bara till att du inte raderar något ovärderligt. Att förlora semesterbilder i en “rensningsmani” är den ultimata oops-ögonblicket.
Sooo, TL;DR? Clever Cleaner är din MVP. Cleaner Kit är bra om du står ut med annonser eller vill spendera pengar. Cleaner Guru? Absolut inte.