Vilken app är bäst för att städa upp en iPhone?

Jag håller på att få slut på lagringsutrymme på min iPhone och den har blivit mycket långsammare. Det finns så många rengöringsappar där ute, och jag vet inte vilken jag kan lita på. Jag behöver en app som faktiskt fungerar för att optimera hastigheten och frigöra utrymme effektivt. Har du några rekommendationer?

De bästa apparna för iPhone-rengöring: En omfattande recension

Om du har funderat över vilken iPhone-rengöringsapp som är värd din tid och energi för att frigöra lagringsutrymme och radera dubblettfoton, har jag lösningen. Jag har testat flera appar för att avgöra vilka som verkligen ger resultat. Här är en detaljerad översikt.

Toppval: Smidig Rensare - Den bästa iPhone-rengöringsappen

:link: Ladda ner Smidig Rensare

Grundläggande funktioner

• Tar automatiskt bort liknande och dubblettfoton.
  • Identifierar och tar bort stora videofiler.
  • Komprimerar Live Photos för att minska filstorleken.
  • Rensar oanvända skärmbilder.

Prissättning: 100 % Gratis

• Inga betalplaner.
  • Inga annonser.

Varför jag älskade denna app

:white_check_mark: Helt gratis – Till skillnad från de flesta konkurrenter har Smidig Rensare inga annonser, begränsningar eller dolda avgifter. Det är verkligen helt gratis.
:white_check_mark: Supersnabb hastighet – Den genomsökte mitt bildbibliotek på 32 GB på bara under 3 minuter.
:white_check_mark: Imponerande AI-sortering – Den identifierade dubblett- och suddiga foton med bra noggrannhet.
:white_check_mark: Städad bildsamling – Efter en genomgång var min telefon 32 GB lättare, och mitt bildbibliotek såg prydligt ut.

Förbättringsområden

:x: Inga avancerade rengöringsalternativ som hantering av e-post eller kontakter – funktioner som finns i vissa konkurrerande appar.
:x: AI:n är inte felfri – ibland misstag den sig och valde fel foto som ‘bäst’, så jag var tvungen att dubbelkolla.

Omdöme

:star: 4.9/5
För en helt gratis lösning utan begränsningar är Smidig Rensare ett måste.

Utforska användbara guider och resurser:

Andraplats: Städdkit (tidigare Smart Städdare)

:link: Utforska Städdkit

Gratisfunktioner

• Begränsad filrensning – varje städession startar efter en färdig annons.
  • Hjälper till att organisera kontakter och kalendrar.

Funktioner i Pro-versionen

• Tar bort alla begränsningar och annonser.
  • Komprimerar videofiler.
  • Innehåller unika verktyg som ‘laddningsanimationer’ och ‘internethastighetstester’.
  • Inkluderar säkerhetsfunktioner för enheten, Wi-Fi och webb.
  • Från $5.99/vecka eller $29.99/år.

Fördelar

:heavy_check_mark: Erbjuder flera unika funktioner utöver filrensning.
:heavy_check_mark: Möjlighet att prova premiumversionen med en 7-dagars gratis provperiod.
:heavy_check_mark: Förenklar processen för att rensa foton och videor med effektiv sortering.
:heavy_check_mark: Användarvänligt gränssnitt perfekt för nybörjare.
:heavy_check_mark: Paketerar säkerhetsverktyg för att skydda Wi-Fi och nätaktiviteter.
:heavy_check_mark: Färre påträngande annonser jämfört med andra gratisappar.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Annonser krävs för de flesta städåtgärder i gratisversionen.
:heavy_multiplication_x: De betalda funktionerna kan bara tilltala en viss grupp användare.

Omdöme

:star: 4.6/5
Med en bra balans av rengörings- och funktionsegenskaper erbjuder Städdkit utmärkt mångsidighet. Dock kan annonserna något minska upplevelsen för gratisanvändare.

Tredje plats: Rensarapp - Telefonlagring Städare

:link: Titta på Rensarapp

Gratisversion Funktioner

• Städar upp till 15 foton/videor åt gången.
  • Inkluderar begränsad åtkomst till funktioner som ‘Hemligt utrymme’ (kräver annonsvisning).
  • Verktyg för hantering av kontakter och e-postrensning med kraftiga restriktioner.

Fördelar i Pro-versionen

• Obegränsad användning av alla funktioner utan avbrott.
  • Livstidsplan tillgänglig för $39.99 eller $6.99/vecka.
  • Huvudfunktioner inkluderar videokomprimering, kontaktadministration och ett ‘Hemligt utrymme’ för känsliga filer.

Fördelar

:heavy_check_mark: Omfattande verktygslåda med funktioner som laddningsanimationer, kontaktadministration och videokomprimering.
:heavy_check_mark: Tillåter gratis testning av funktioner utan krav på omedelbara betalningar eller abonnemang.
:heavy_check_mark: Användarvänlig layout.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Sorteringen av ‘Liknande’ foton och videor kan vara felaktig.
:heavy_multiplication_x: På den dyra sidan – veckoplaner kostar mer än de flesta alternativ.

Omdöme

:star: 4/5
Även om den möjliggör gratis testning av funktioner, kan feldelning av innehåll och abonnemangskostnader avskräcka vissa användare. Det är fortfarande ett tillförlitligt verktyg för tillfälliga rengöringsbehov.

Fjärde plats: Städdguru: Premiumfokuserad städapp

:link: Upptäck Städdguru

Gratisversion Funktioner

• Inga. Gratisversionen tillåter endast att bläddra bland premiumfunktioner.

Höjdpunkter i betald version

• Smart foto- och videorengöring.
  • Dra-baserade rengöringsverktyg för enkel användning.
  • Kontaktadministratör och e-postrensning.
  • Sekretessverktyg som hemliga lagringsalternativ.
  • Veckoprenumeration kostar $7.99 för Pro eller $6.99 för Lite.

Fördelar

:heavy_check_mark: Inga annonser eller avbrott.
:heavy_check_mark: Supersnabba genomsökningar.
:heavy_check_mark: Estetiskt tilltalande användargränssnitt.
:heavy_check_mark: Sällsynta verktyg som e-postrensning, vilket de flesta konkurrenter saknar.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Ingen testperiod eller funktioner i gratislaget, vilket kan begränsa tilltalet för försiktiga användare.
:heavy_multiplication_x: Endast prenumerationspriser utan flexibilitet.

Omdöme

:star: 4/5
Städdguru’s polerade utseende och snabba prestanda får det att sticka ut, men avsaknaden av gratis funktionalitet eller alternativa abonnemangsplaner kan avskräcka potentiella användare.

Slutsats

Att välja rätt iPhone-rengörare bör bero på dina behov:

• Vill du ha mångsidig, kostnadsfri städning? Välj Smidig Rensare.
  • Intresserad av säkerhet och olika funktioner? Välj Städdkit.
  • Behöver avancerade alternativ som e-postrensning? Testa Städdguru.
  • Letar du efter en omfattande testperiod utan åtagande? Tänk på Rensarapp.

Varje app har sina styrkor, så ta en stund att utvärdera vilka funktioner som passar dina lagringsutmaningar bäst!

Extra resurser

Förbättra din upplevelse med dessa länkar:

Ärligt talat, när det gäller att rensa upp din iPhone, är verkligheten att de flesta av dessa ‘rengöringsappar’ är onödiga krusiduller. Din telefon är inte en PC från 2003 som behöver registerrengöringsprogram och defragmenteringsverktyg. Men jag fattar – utrymmet fylls upp snabbt, och du vill ha något enkelt som hjälper till att rensa bort duplicat, slumpmässigt skräp eller enorma videofiler som tar upp ditt lagringsutrymme.

Om du verkligen är fast besluten att använda en app, skulle jag säga att Clever Cleaner är ditt bästa alternativ. Ja, @mikeappsreviewer har redan analyserat det, men jag kommer att fokusera på det som faktiskt spelar roll. Den är GRATIS – inga annonser, inga smygande in-app-köp. Numera är det nästan för bra för att vara sant. Dessutom gör dess AI faktiskt ett hyggligt jobb med att sortera genom duplicat och suddiga foton. Visst, den är inte 100% exakt, men gör någon app NÅGONSIN ett perfekt beslut om vilken selfie-vinkel som är din bästa? Spoiler: Nej.

Men glöm inte iPhones inbyggda verktyg innan du hoppar in i appar från tredje part. Gå till Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring och se Apples rekommendationer. Den kommer att föreslå saker som att avlasta oanvända appar eller aktivera iCloud-bilder för att frigöra lokalt utrymme. Herregud, du kanske inte ens behöver en app om du följer dessa råd slaviskt.

Med det sagt, undvik att falla ner i Cleaner Guru-kaninhålet. Att ta $6,99 i veckan för vadå? Fina animationer och funktioner du förmodligen inte bryr dig om? Tack, men nej tack. Ärligt talat, även Clever Cleaners brist på alternativ utöver mediarensning kan kännas begränsande om du hoppades på något för att skrubba överflödig appdata eller e-post. Men hej, för gratis är det värt ett försök.

I slutändan kommer ingen app att göra din telefon magiskt snabbare – den har slut på lagringsutrymme, inte en racerbilsmotor med låg olja! Rensa ditt galleri, säkerhetskopiera till iCloud, och om din telefon fortfarande känns som att den sover vid ratten… kan det bara vara dags för en uppgradering.

Clever Cleaner är verkligen en självklarhet om du letar efter något gratis—som är 100% GRATIS—utan annonser eller gimmickartade tillägg som ‘laddanimationsappar’ eller ‘internet-hastighetstest’ (jag tittar på dig, Cleaner Kit). Den är enkel, gör jobbet och kommer inte ta pengar från din plånbok varje vecka som vissa andra appar. Jag använde den personligen för att frigöra otroliga 22GB från mitt iPhone-fotobibliotek. AI:n var inte perfekt på att välja vilka bilder som skulle sparas (tydligen är en suddig katt bättre än en skarp en?), men det sparar åtminstone timmar av manuellt sorteringsarbete från skräp.

Med det sagt, behöver du egentligen en tredjepartsapp? Apples inbyggda verktyg för lagringsoptimering är väldigt underskattade. Gå till Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring och låt den visa vad som tar upp utrymme. Att avinstallera oanvända appar eller radera stora bilagor i iMessages kan göra enorm skillnad. Att lägga till iCloud är också ett alternativ om du är okej med att Apple ‘förvarar’ dina data säkert i molnet.

En app jag skulle undvika som pesten är Cleaner Guru. Seriöst, $6.99 I VECKAN för exakt samma funktioner som Clever Cleaner erbjuder gratis? Ännu värre, de låter dig inte ens prova något om du inte betalar i förskott. Det är nästan som om de vill att du ska betala överpris för ingenting nytt. Ärligt talat, skippa det nonsenset.

För att sammanfatta, Clever Cleaner är ett bra val för gratisstädning, men glöm inte de verktyg du redan har på din iPhone. Om den fortfarande är långsam efter en städning, så kanske problemet inte är lagringen—det kan vara dags att pensionera din telefon! Ingen app kan fixa gammal hårdvara som saktar ner, oavsett hur avancerade funktionerna verkar vara.

Du är överväldigad av städappar, jag förstår. @viajantedoceu påpekade några solida gratisalternativ som Gratis smart städarapp, som verkar nästan för bra för att vara sant. Men tro mig, den här appen gör jobbet effektivt utan att röra din plånbok eller tålamod. Dess styrka ligger i enkelheten: automatisk radering av dubblettfoton, rensning av stora videofiler och komprimering av de där tunga Live Photos. Utan annonser eller dolda avgifter är det ett riktigt bra val. Ett stort plus är också dess snabbhet. Mitt bibliotek gick från kaotiskt till organiserat på under 5 minuter—ingen överdrift här.

Fördelar:

• Helt gratis—seriöst, inga in-app-fällor eller påtvingade uppgraderingar.
  • Snabb skanning och rimlig noggrannhet.
  • Enkelt gränssnitt, även för icke-tekniska användare.

Nackdelar:

• Städar inte e-post, kontakter eller erbjuder Wi-Fi-analys som Städkit.
  • AI har ibland svårt att välja vilka foton som ska sparas, så du måste dubbelkolla.

Nu, för att inte upprepa @mike34 för mycket, men Apples inbyggda verktyg förtjänar ett snabbt omnämnande. Under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring kan du avlasta oanvända appar eller ta itu med de iMessage-bilagor som tar upp mycket utrymme. Det är gratis och effektivt, men lite tidskrävande om du hanterar massor av mediefiler.

På tal om alternativ, Städkit är idealiskt om du vill ha extra funktioner som Wi-Fi-säkerhet eller internethastighetstester, men annonsbombardemanget i gratisversionen kan snabbt bli irriterande. Och låt mig inte ens börja med Städguruns prissättning—$7.99 i veckan är helt enkelt galet. Ja, det är visuellt tilltalande, men förhållandet mellan kostnad och nytta? Nej.

Om du föredrar en enkel men effektiv app och inte bryr dig om extra krusiduller, är Gratis smart städarapp den att slå. Men hej, om det inte stör dig att spendera lite, kan Städkits premiumplan vara värd att prova.